Veelgestelde vragen (FAQ)

Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?

Normaliter verzenden wij (op werkdagen) binnen 24 uur na ontvangst van uw betaling. Het is natuurlijk altijd mogelijk dat het door omstandigheden een dag langer duurt. Op werkdagen ontvang jij de bestelling dus binnen 1 a 2 dagen.

Op welke wijze wordt mijn bestelling verzonden?

Artikelen die door de brievenbus passen worden doorgaans verzonden in een luchtkussen-envelop. Pakketten worden altijd verzonden met track en trace zodat u de bestelling kan volgen. Voor de verzending maken wij gebruik van de diensten van PostNL en DHL. De bestelde artikelen worden wereldwijd op het aangegeven adres verzonden. Voor internationale verzending neem contact met ons op voor informatie omtrent de betaling en verzendkosten.

Is het op voorraad?

De webshop is volledig up to date. Alle aangeboden items zijn ook echt aanwezig en klaar voor verzending. 

Wordt er ook naar andere landen (internationaal) verzonden?

Alle onze producten worden wereldwijd verzonden. De kosten variëren echter per product en land. Bestellingen met iDEAL check-out via de webshop zijn alleen mogelijk voor bestellingen uit Nederland. Andere betalingsmogelijkheden zijn PayPal en directe bankoverschrijving. Neem contact met ons op voor meer informatie omtrent de betaling en verzendkosten. 

Hoe is de kwaliteit?

Wij streven naar een kwalitatief hoogwaardige collectie. Al onze producten worden gecontroleerd. Wij vermelden bij onze producten altijd de technische staat. De getoonde afbeeldingen zijn dan ook echte product foto’s. Helaas zijn gebruikerssporen bij 2e hands producten nauwelijks te voorkomen. Eventuele belangrijke gebreken of beschadigingen worden vermeld bij de advertentie. 

Krijg ik ook garantie?

Wij geven garantie tot op het moment van leveren.  Mochten er problemen zijn op de dag van levering neem dan contact met ons op voor een oplossing. Langere garantieperiodes zijn helaas niet mogelijk. Sommige producten zijn soms wel ouder dan 40 jaar en de betrouwbaarheid is daarom ook onmogelijk in te schatten. Wel worden onze producten altijd getest en eventuele problemen altijd vermeld in product omschrijving.

Kan ik mijn bestelling retour sturen?

Helaas is retour sturen geen mogelijkheid! Waarom niet?

    • Om oplichting en fraude tegen te gaan.
      Wij verkopen uitsluitend originele producten (tenzij anders vermeld). Het risico is dan aanwezig dat wij mogelijk reproducties retour krijgen.
    • Waardevermindering van collectors items.
      Wij verpakken onze items erg goed. Doorgaans gaan klanten hier minder zorgvuldig mee om terwijl dit ten koste gaat van de waarde. Deze kosten zijn door ons niet te verhalen.
    • Vanuit onze duurzaamheidsfilosofie willen wij ons steentje bijdragen aan het milieu.
      Door geen producten retour te nemen wordt er door klanten beter nagedacht over de aankoop. Dus denk altijd goed na over uw nieuwe aanwinst!   
Wat krijg ik geleverd?

Onze foto’s zijn echte product foto’s. Alles wat op de foto staat wordt dan ook geleverd. Een uitzondering hierop kan bijvoorbeeld een game zijn. Deze kan worden gebruikt om aan te tonen dat het systeem correct werkt.

Werken de codes altijd en zijn die altijd aanwezig?

Bij sommige games kan een code horen om extra content te downloaden. Helaas kunnen wij niet garanderen dat deze codes nog aanwezig zijn en werken. Dit is namelijk niet te controleren. Hierop geven wij geen garantie.

Ik kan een product niet vinden. Kunnen jullie deze leveren?

Als je op zoek bent naar een game of console en deze kun je niet vinden in onze webshop dan kan je ons altijd een mail sturen. Er zijn altijd een aantal artikelen op voorraad die nog niet in de webshop staan.

Kan ik mijn games of consoles aan jullie verkopen ?

Wij kopen graag uw oude games of consoles. Zie onze inkoop-pagina voor de mogelijkheden.

Wat is het verschil tussen PAL en NTSC en wat kan ik spelen?

In Europa (dus ook in Nederland) wordt standaard gebruik gemaakt van het PAL systeem, in o.a. Amerika wordt er gebruik gemaakt van de NTSC standaard.

Sommige games doen het niet op mijn NES of Gameboy?

Het is gebruikelijk dat je soms om wat laadproblemen heen moet werken. Dit kun je doen door te blazen in de cartridge (waarschijnlijk herkenbaar uit oude tijden). Voor de NES geldt dat men ook de reset-button kan inhouden en wat kan schuiven met de cartridge. De contactpunten reinigen met op een wattenstaafje WD-40 contactspray is ook een mogelijkheid (Let op! Geen standaard WD-40!).

Dezelfde producten maar een andere prijs. Hoe kan dat?

Voor verzamelaars is de staat en de mate van compleetheid erg belangrijk. Hierdoor varieert de prijs per product. Complete items in de nog origineel doos (CIB) zijn hierdoor duurder maar ook waardevaster.